Kotor Yeme İçme Rehberi – En Lezzetli Deniz Ürünleri Nerede Yenir?

Kotor’a giderken yeme içme konusunda kafamda biraz soru işaretleri vardı açıkçası. Çünkü gitmeden önce deniz mahsülleri üzerine biraz ön yargılarım vardı. Ama kafamdaki soru işaretlerinin gereksiz olduğunu fark ettim. Çünkü tüm deniz mahsülleri harikaydı. Kesinlikle hayatımda yediğim en güzelleriydi. Ayrıca sadece deniz mahsülleri konusunda değil aynı zamanda et ve içki anlamında da kalite ve uygun fiyat bir aradaydı. Neyse lafı fazla uzatmadan yazımıza ilerleyelim.

Kotor Gezi Rehberi

Kotor Yeme İçme Rehberi

Konoba Portun

Manzarası ve geniş deniz mahsulleri menüsüyle bizim favori mekanımız oldu. Yaptığımız araştırmalar sonucu mekanla ilgili yorumları ve beğenileri görünce aylar öncesinden ilk akşam için rezerasyonumuzu yaptırmıştık. Şansımıza kaldığımız otele 15 dk yürüme mesafesinde bulunduğundan tam rezervasyon saatinde orada olduk. Özellikle yaz aylarında rezervasyonsuz yer bulmanız mümkün değil, gitmeden 2-3 hafta önce mutlaka yerinizi ayırtın. Muhteşem körfez manzarası eşliğinde, şarabın, kalamarın ve ahtapotun tadını çıkarın 🙂

Konoba Portun – Dobrota
Konoba Portun – Körfez Manzarası

Konum : Konoba Portun

Ever Green Jazz Bar

Eğer Jazz müzik seviyorsanı ya da siyah beyaz film tutkunuysanız tam size göre bir mekan. Bira dışında kokteylleri de menüde bulunuyor. Hem de oldukça uygun fiyatlı.

Konum : Ever Green Jazz Bar

Authentic Bar Bandiera

Kotor Old Town’da sıcaktan bunaldıysanız şehrin en serin noktası burası. Soğuk bir bira eşliğinde soluklanmanızı tavsiye ederiz. Tam yanında da bir çeşme mevcut. Bira içtikten sonra suyumuzu doldurup full enerjimiz ile yola devam edebilirsiniz.

Konum : Authentic Pub “Bandiera

Bandiera

Tanjga

Şehirde en lezzetli kırmızı eti yiyebileceğiniz lokanta. Aslında kasap dükkanı fakat ön ve arka bahçesinde istediğiniz çeşitte eti pişirip salata,meze ve patates kızartmasıyla servis ediyor. Porsiyonları oldukça doyurucu ve uygun fiyatlı. Aynı zamanda çalışanların Türkçe bildiğini söylemeden geçmeyelim 🙂

Konum : Tangja

Old Winery

Ev yapımı şaraplarıyla ünlü, küçük ama sevimli bir mekan. Aynı zamanda yemek menüsü de bulunuyor. Biz şarap tabağını denedik ve 2 kişi oldukça doyurucu bulduk. Eğer şarap içmeyi seviyorsanız ev yapımı şaraplarını da çok beğeneceğinizi düşünüyoruz.

Old Winery – Şarap Tabağı

Konum : Old Winery

Coffee O’clock

Gittiğimiz her Avrupa kentinde kendimize kaliteli kahve içecek mekanlar bulma telaşına giriyoruz. Ancak sanırım bu konuda en çok Kotor’da zorlandık. Çünkü nedendir bilinmez çok fazla kahveci göremedik. Bu mekan da Kotor Old Town’da açılmış ufak bir dükkan. Koreli bir ablamız işletiyor dükkanı. Dükkana girer girmez bize tuvalet ve internet hizmetlerinin olmadığını ve bunu kabul ediyorsak oturmamızı söyledi. Kısa bir mola için oturduğumuzdan bizim için önemli olmadığını söyledik. Wifii ihtiyacı için oturacaksanız bilginize 🙂

Cold Brew lezzet olarak başarılıydı. İçimizi ferahlattık ve yolumuza devam ettik.

Coffee O’Clock

Konum : Coffee O’clock

Astoria Restaurant – Budva

Budva’ya gittiğimizde acıkmış bir halde gezinmeye başladık. Aslında farklı bir yere oturmak istesek de uygun bir mekan gözümüze kestiremediğimiz için oturduk. Ancak lezzet olarak bizi yarı yolda bırakmadı. Deniz mahsüllü makarnası gayet lezizdi.

Konum : Astoria

Dobrotski Dvori

Bu mekana açıkçası Tripadvisor üzerindeki beğeniler, uygun fiyatlı ve kaldığımız otele yakın olması sebebiyle gittik. Yorumlarda daha çok yerli halkın gittiğini okumuştuk. Bu durum bizim ilgimizi çeken noktalardan. Çünkü genellikle bu tarz mekanlar daha güzel olabiliyor. Ancak gittiğimizde bizim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Old Town bölgesinde aynı fiyata çok daha lezzetli yemek yiyebileceğinizi düşünüyoruz. Kotorda yediğimiz en sıradan yemekler buradaydı. Ayrıca servis çok yavaştı, mekan boş olmasına rağmen sipariş vermek için 20 dk bekledik. Tavsiye etmiyoruz açıkçası.

Konum : Dobrotski Dvori

Pronto Pizza

Gittiğimiz yerlerde gözüme kestirdiğimiz hedef noktalar haricinde ucuz ve atıştırmalık yerler de arıyoruz. Pronto Pizza da tam bu tanıma uyuyor. Tüm gün gezmeden sonra 2.5€‘ya kim enerji depolamak istemez ki ? İsterseniz dilim yerine oturarak bütün pizzalar da yiyebilir, akşam yemeğini aradan çıkarabilirsiniz.

Pizzeria Pronto

Konum : Pronto Pizza

Mogren Hotel Restaurant

Vitrindeki tatlılarını görünce dayanadığımız Mogren Hotel’e ait Astoria’nın tam karşısında yer alan restaurant… Servisi ve hizmeti çok başarılı. Avrupa’daki bahşiş sistemini biliyorsanız bu mekanda garsonlar aşırı kibar siz masadan kalkmadan asla bahşişi almıyorlar. Kahve ve tatlı molası için tavsiye ediyoruz.

Mogren Restaurant

Konum : Mogren Restaurant

Genel Değerlendirme

Kotor gittiğimiz şehirler arasında yeme içme anlamında bizi en çok memnun eden şehirlerden biri oldu. Deniz ürünleri anlamında yiyebileceğiniz en güzel lezzetler burada olabilir. Bu konuda gerçekten iddaalıyız. Fiyat anlamında ise genel olarak çok pahalı dediğimiz bir yer olmadı. En çok para verdiğimiz mekan Konoba Portun oldu ve 3 çeşit deniz mahsülleri yemeği ve bir şişe şaraba 60 € ödedik. Bu arada Kotor’un muhtemelen en iyi mekanında olduğunuzu unutmayın 🙂

Daha önce gidenler varsa şimdiden yorumlara alalım sizleri. Sizler nerelere gittiniz ?